Veel sneeuw op Whistler mountain

18 juni 2014 - Whistler, Canada

Op maandag heb ik de eerste 150 km in de camper gereden. En al binnen 20 km staat een beer enthousiast langs de kant van de weg te springen om over te steken. Natuurlijk heb ik hem voor laten gaan.

Hoe rijdt de camper? Prima, het is even wennen aan de automaat, hij waggelt wat en maakt herrie als je over hobbels gaat, je bent wat breed door de spiegels, maar verder prima.

Mochten mensen nog vragen over het eten hebben? Net als thuis: Bertoli olijfolie, becel light, volkoren brood, zakjes groenten (bijv. broccoli, bloemkool, worteltjes) en ze hebben zelfs stroopwafels en 'manneke pis' dropjes. Wat wil je nog meer?

Enfin, we waren onderweg naar Whistler. Onderweg een paar stops gemaakt bij een meertje en een waterval. De weg naar Whistler is erg bochtig en pas in de middag komen we in de regen aan.
's Avonds gaan we nog even beren spotten bij het olympic parc. We zien slechts een bruine beer. Weer lekker op het bed uit het raam gehangen voor foto's.

Dinsdag 17 juni treffen we het met het weer! Een heerlijk zonnetje schijnt als we met de gondola de Whistler berg op gaan. Vanuit de gondel zien we onder ons een mama beer met kleintje lopen. Boven nemen we gelijk de 'peak 2 peak' gondola naar de Blackcomb Mountain. Deze gondel is de langste, niet ondersteunde, kabelbaan ter wereld.
Bij terugkomst op de W-berg lopen via de enige sneeuwvrij gemaakte weg verder naar boven. We komen sneeuwwanden van ruim 3 meter tegen. Heel gaaf om te zien. Verder zagen we een berg marmot, beestje van zeker 40cm lang (zonder staart meegerekend).
's Middags eten we een heerlijke hamburger bij Splitz grill. Dit zaakje schijnt er beroemd om te zijn en het is ook echt een aanrader. Verder gaan we even shoppen, ijsje eten en genieten van de zon.

1. Jolanda van de Seijp:
    19 juni 2014
    Hoi Leo en Laura,
    Dat je er zelfs dropjes en stroopwafels kunt krijgen zegt wellicht wel iets over de invloed van Nederlandse emigranten en toeristen. Mooie plek trouwens waar je met de camper kunt staan zo. En hebben jullie de wedstrijd nog gezien gisteravond?
    Inderdaad zeer bijzonder die muur van sneeuw/ijs. Nog een fijne voortzetting van de reis. Geniet ervan.