Mulu, de vleermuizen

1 december 2013 - Mulu, Maleisië

Liggen we in bed, zegt Leo: maar je hebt niets geschreven over de uitvliegende vleermuizen... dom, dom, dom, hoe kon ik dit vergeten.

Voor de avondwandeling zijn we 3 km gelopen naar de plek waar je de vleermuizen uit de grot kunt zien komen als de schemering invalt EN als het droog is. De vorige avond hadden we ook zitten wachten, maar toen ging het rond half 5 regenen, dus geen geluk. Maar gisteren was de lucht blauw en kwamen er hele goepen uitvliegen (zoals je kunt zien op de foto). In de grot zitten ca 3 miljoen vleermuizen en als ze uitvliegen in groepen draaien ze in kurketrekker vorm om elkaar heen. Heel gaaf om te zien.

Zo dadelijk start onze canopytour en daarna door naar het kleine vliegveld van Mulu. Hopen dat onze vlucht naar Kota Kinabalu vandaag vertrekt. Duimen jullie voor ons?

P.S. Jo, je herkent me misschien niet, maar ik sta ook helemaal nat op een foto ;-)

1. Van winden , laura en aad:
    1 december 2013
    zo te zien is jullie programma nog redelijk in orde, het vorige bericht was niet zo opgewekt, veel plezier en we wachten jullie berichten af, groetjes laura en aad.
  2. Jolanda van de Seijp:
    2 december 2013
    Hoi Leo en Laura,

Ik dacht al, hoe kan dat nou die vleermuizen??? Heel even dacht ik 'dan maar een indruk hoe het zou kunnen zijn en van internet geplukt (grapje), maar dat is niets voor jullie'.
    Laura, ik ben zeker kippig maar ik kan je er inderdaad niet uithalen, loop je in de grot of zo met die lampen op? Of je arm in de boot (grapje hoor!)? Het verdient voor mij een duidelijke foto waar ik je op kan zien hoor!
    We duimen voor jullie dat alles loopt zoals verwacht.
    Lieve groet,

Jolanda
  3. Monique van Schie:
    2 december 2013
    Ik heb de diashow nog eens bekeken. Complimenten !!

Prachtige indrukken. Wel veel beestjes; ik krijg de kriebels.

Onwijs veel plezier nog tijdens deze reis.