Kuala Lumpur

14 december 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na 2,5 dag aan het strand in Papar, waar we strandwandelingen hebben gemaakt, gezwommen in zee en zwembad en Leo een massage heeft genomen, zit het luiergedeelte van onze vakantie er weer op.

Vrijdag 13 december hebben we om 7.00uur het vliegtuig van Kota Kinabalu naar Kuala Lumpur. We kunnen op Kuala Lumpur luchthaven vroeg inchecken voor onze vlucht om middernacht naar Amsterdam, zodat we onze grote rugzakken kwijt zijn en we de stad kunnen bezoeken. De 75 km naar de stad leggen we in 28 minuten af in de snelste trein van ZO Azië.

De hele middag verkennen we de stad: Chinatown, het onafhankelijksplein met diverse koloniale gebouwen, KL Tower (soort Euromast, maar dan 3x zo hoog). Bij deze laatste hebben we pech, als we net boven zijn, gaat het regenen. Uiteindelijk zo hard, dat we niets meer kunnen zien van de stad, zelfs niet het dichtsbijzijnde gebouw. Als de regenbui voorbij is, lopen we nog ons laatste rondje om te genieten van het uitzicht, waaronder de Petronas Twin Towers. Deze torens op zich zijn hoger dan de KL Tower, maar omdat deze laatste op een heuvel staat, is de KL Tower toch niet iets hoger boven zeeniveau.

Daarna bekijken we de Petronas Twin Towers nog van dichterbij in het KLCC Park. Hier eten we ook wat en wachten tot het donker wordt, want wat is er mooier dan de verlichte Petronas Twin Towers?

Uiteindelijk wordt het tijd om terug te gaan richting luchthaven, waar we rond half 11 aankomen. Even opfrissen en klaarmaken voor de ruim 12,5 uur durende vlucht.

Wij danken jullie voor het reageren op ons blog en vonden het leuk om ons reisverslag op deze manier aan julie te vertellen.
Verder wensen wij jullie een 'Merry Christmas and a happy New Year'. We zijn al helemaal in kerststemming, want in Borneo en Kuala Lumpur hebben we al heel veel kerstbomen gezien, kerstliedjes gehoord en kerstwensen ontvangen.

Tot onze volgende reis!