Het karstgebergte van Viñales

12 november 2014 - Vinales, Cuba

Dinsdagmorgen hebben we het eco-dorp Las Terrazas bezocht, de oude koffieplantages etc. Geen wandeling gemaakt, dat kon alleen met gids en daar hadden we geen zin in. Daarna door naar Viñales, het dorp dat bekend staat om het karstgebergte (losse heuvels in het landschap) en de tabaksplantages. Na een fantastische, veel te uitgebreide (hebben niet eens de helft op) lunch heeft een gids ons meegenomen voor een twee uur durende wandeling. We bezochten een tabaksplantage en kregen uitleg over diverse planten en fruitsoorten. Leuke gids en leerzame middag. Wel soms uitkijken voor de stieren.

Vervolgens op zoek naar een overnachtingsadres. Helaas had het adresje (Casa Nenita) wat we eerder hadden gereserveerd geen plek. Wel een aanrader als iemand anders hier heen gaat... klein zwembadje, leuk barretje. Doorverwezen naar een vriend van de familie en daar geslapen. In het dorp ontmoeten we nog een Nederlands stel dat met ons op hun auto had zitten wachten. Dus even bijgekletst. Overigens blijkt het te laat afleveren van de auto iedereen te overkomen. Al hebben de meesten hem wel binnen 2 a 3 uur.

Op woensdag waren we vroeg wakker, dus voor het ontbijt een rondje dorp gedaan. Na het ontbijt een autotochtje door de vallei en een bezoekje aan een 120 meter grote rotstekening over de evolutietheorie.
Vervolgens een lange rit naar Playa Larga gemaakt. Gezellige casa gevonden, knus klein dorpje, klein strandje, heerlijk gezwommen. Dit plaatsje is echt ons idee/gevoel van vakantie.

De avond werd erg gezellig. In de casa zaten nog twee stellen uit Jersey en Duitsland en die bleven ook eten. Tot na twaalven zitten kletsen met bier, wijn, rum, whiskey, amarula en voor Lau water en ananassap.

De volgende morgen toen we vertrokken lag Paul nog te slapen en Lisa weer op bed omdat ze zich niet lekker voelde. Hoe zou dat nou komen? Overigens is Leo al een paar dagen verkouden en aan het niezen. Hopelijk gaat dat snel beter.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl