Genieten in mooie stadjes: Cienfuegos, Santa Clara en Trinidad

15 november 2014 - Trinidad, Cuba

Het is alweer donderdag en het wordt een rustig dagje. Vanuit Playa Larga vertrekken niet al te vroeg en na een half uurtje stoppen we voor een zwem- en snorkelpauze. Daarna rijden we door naar Cienfuegos, een plaatsje met gebouwen in Franse koloniale stijl. Rond het plein staan mooie gerestaureerde gebouwen. We genieten van het plein tijdens het eten van een sandwich. Hier komen we Angelique van Schie uit Nootdorp tegen (zat bij Jacq op kleuterschool). Even mee staan praten. Het laatste stukje middag doorgebracht in de 'achtertuin' van de casa met een klein privé strandje, hangmat etc. En hier ook gegeten.

Vrijdag 14 november wordt een druk dagje. Na het ontbijt vertrekken we naar Santa Clara om het Che Guevara monument en de restanten van de door hen overvallen trein te bekijken. Deze bewapende trein hebben ze in 1958 overvallen met behulp van een bulldozer en moletov-cocktails, wat mede heeft geleid tot de val van de zittende dictator. Verder in het oude centrum rondgelopen. Niet echt spannend. Daarna doorgereden via de Topas de Collantes (bergen ten noorden van Trinidad) met mooie viewpoints naar Trinidad.

Trinidad is een klein gezellig stadje met een mooi centrum, kleurrijke opgeknapte huizen en een oude, veel gefotografeerde, kerk. Het centrum is redelijk autoluw, dus rustig te bewandelen. Ook 's avonds was het gezellig in het plaatsje met verschillende casas waar gedanst werd.

Zaterdag zijn we een week onderweg en hebben we een rustdag ingelast. Al met al zit je best wat uren in de auto. 's Morgens nog de kerk, een museum en de bijbehorende toren bezocht. Toen zagen we dat de oude kerk aan de zijkant geen dak had.
Daarna zijn we naar het strand gereden waar we de hele middag onder de parasol en in het water hebben gelegen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl