Calgary

9 juni 2014 - Calgary, Canada

Hoi luitjes,
Genieten jullie van het weer thuis?

Voor het eerst vlogen we met Air Transat. We konden vooraf niet online inchecken en bij de draaideur bij binnenkomst Schiphol konden we gelijk aansluiten in een lange rij. Al met al was iedereen op tijd ingecheckt om in de volgende rij te gaan staan bij de bodycheck. We hadden geen tijd voor tax free shoppen. De kop koffie heeft Leo in de rij staan drinken. Gelukkig hebben we wel een goede vlucht gehad, geen turbulentie en rustig filmpjes gekeken. Voor de landing hadden we goed uitzicht over de stad. Veel groen en laagbouw en alleen in het centrum een aantal hoge gebouwen.
Door de shuttlebus van het hotel zijn we opgehaald. We hebben een ruime kamer met badkamer, bankstel, elektrische haard, bureau, keuken en bar. Gezellig.
's Avonds lekker gegeten bij een eetcafe op de hoek. Verder is op het industrieterrein waar de hotels liggen weinig te doen en met 8 uur tijdsverschil gaan we om 19 uur graag naar bed.

Zondag 8 juli
Vanwege het tijdsverschil zijn we al vroeg wakker en gaan we ook vroeg ontbijten. Daarna even een plannetje maken voor ons bezoek aan Calgary-city. Door de shuttlebus worden we afgezet bij een C-train station en zo zitten we snel in het centrum. Het is vandaag heerlijk zonnig weer met 21 graden. In Calgary willen we eerst het Glenbow museum in, maar deze is nog dicht. Dus lopen we door naar de Calgary Tower, een uitzichttoren die lijkt op de Euromast. Met een koptelefoon op leren we heel wat over Calgary, het verleden en de gebouwen. Ook horen we over de overstromingen in juni 2013.
Verder door de winkelstraat gewandeld en 's middags in het park in de zon op het gras gelegen met duizenden Canadezen. Er was een podium met wat kleine optredens, maar men was vooral ontspannen een balletje aan het gooien of kletsen. Geen zin meer in een museumbezoek.

En vandaag 9 juni mogen we pas om 13.00 uur de camper ophalen. We moeten dus nog 4 uur wachten...

Tot later, ons camperavontuur gaat bijna beginnen.
Groetjes, L & L
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Viv:
    10 juni 2014
    Veel plezier! Leuk dat we mee kunnen lezen! Geniet ervan. Groetjes
  2. Van winden , laura en aad:
    10 juni 2014
    nu begint het echt, de aanloop is wat lang maar we wachten het echte avontuur af. Veel plezier en reisgenot.
  3. Magda:
    13 juni 2014
    Hoi Laura,
    lekker herkenbaar en zo te lezen hebben jullie dezelfde camper als wij hadden. wij hadden ook gezelschap van de golden retrever!!! Geniet er lekker van!