Another day at the airport

28 november 2013 - Miri, Maleisië

Voor diegene die ons reisschema hebben.. er klopt deze dagen niets meer van. Woensdagochtend gingen we op tijd naar de luchthaven voor onze anderhalf uur durende directe vlucht naar Mulu, waar we een nationaal park gaan bezoeken. Aangekomen bij de luchthaven blijkt onze vlucht geannuleerd te zijn. We worden heel vriendelijk geholpen en omgeboekt naar een vlucht met overstap in Miri. Het tweede vliegtuig zal op ons wachten, want we zijn een hot transfer met slechts tien minuten overstaptijd. Blijkt onze vlucht naar Miri uiteindelijk twee uur vertraging te hebben... daar wachten ze niet op... Dus hebben we eten, overnachting etc. van Malaysia airlines in Miri gekregen.

Vandaag weer met goede moed naar de luchthaven voor onze vlucht van Miri naar Mulu. Zou om 9.20 vertrekken, maar door slecht weer in Mulu wordt onze vlucht eerst uitgesteld en later geannuleerd. Another day at the airport...
Nu maar hopen dat de middagvlucht, waar we naar zijn omgeboekt, wel zal vliegen. We hebben inmiddels al vier keer gebeld met Mulu NP om wijzigingen in onze tourtjes te bespreken die we al geboekt hadden in het NP, zoals grotbezoek, nachtwandeling, driedaagse trip naar Pinnacles.

T.z.t. lezen jullie wel hoe het ons verder zal vergaan.

P.S. Erg leuk om reacties van jullie te lezen . Dank daarvoor. We zetten maar een aantal fototjes op het web, anders zien jullie niets nieuws in ons fotoboek later ;-) En we hebben nog haast geen foto's van onszelf.
Vervoersmiddelen zijn niet erg verrassend. In de omgeving van Kuching heeft iedere familie wel een auto en een huis en als je wil werken heb je morgen zo een baan. Dus tot op heden best welvarend.

1. Jolanda van de Seijp:
    Hoi Leo en Laura,

Dat zit niet mee zo zeg! Het is nu meer een vakantie met verrassingen geworden. Zo zie je maar, je kunt veel plannen en toch loopt het door ontwikkelingen totaal anders en wordt daarop geanticipeerd. Goed hoe jullie ermee omgaan, je kunt het toch niet veranderen. Wij zijn natuurlijk wel benieuwd hoe nu e.e.a. verder voor jullie zal verlopen en blijven dat graag volgen. En ja, we snappen dat jullie niet alle foto's gelijk prijs willen geven. Toch vinden wij het heel leuk dat we mee mogen kijken met jullie reis op deze manier. We hopen dat jullie nu wel weg kunnen komen van dat vliegveld en jullie reis voort kunnen zetten.
    En voor degenen die van een avontuurtje houden en een baan zoeken is duidelijk dat je daar zeker terecht kunt. Er zijn dus zeker gebieden die geen last hebben van de 'wereldrecessie'.
    Tot de volgende keer.
    Hans en Jolanda
  2. Monique van Schie:
    28 november 2013
    Hallo avonturiers, fijn dat ze behulpzaam zijn nu jullie vluchten in het honderd lopen. Deze onvoorziene omstandigheden zouden anders wel eens van invloed kunnen zijn op je humeur ....... zou jammer zijn. Maar jullie hebben al zoveel reiservaring en laten je hierdoor niet beinvloeden, toch. Hopen dat jullie snel de reisplannen kunnen voortzetten.
    Over werk gesproken ......... misschien moet ik daar maar eens op onderzoek uitgaan dan.
    Goede voortzetting van deze reis toegewenst.
    Doei doei. Mo
  3. Pa en Ma Treurniet:
    Hallo Leo en Laura
    wat een mooie foto's , ze zien er echt zo lief uit, die aapjes
    we vinden het erg leuk om jullie zo te volgen, ook Agnes en Sandra doen mee, en Henri gaat nu net weg hij vroeg ook of ik het door wilde sturen verder wens ik jullie nog veel mooie dagen , en groetjes van Pa en Ma