Fietsen door Vancouver

2 juli 2014 - Vancouver, Canada

Lieve allemaal,

Jullie hebben nog het laatste stukje van onze reis tegoed.

Onderweg naar de camping in Vancouver hebben we nog even twee pizza's afgehaald, welke we heerlijk in het zonnetje aan onze picknickbank hebben opgegeten. Verder hebben we deze avond niet zoveel gedaan.

De donderdag zijn we actief begonnen. Diverse buren op de camping gaven aan, dat je de camper net zo schoon moet inleveren als dat je hem gekregen hebt en zij hadden dan ook de camper gewassen. Wij hebben dus ook even flink staan schrobben met een tuinslang, een lange bezem en een beetje sop. Even zweten (of werden we nat van de tuinslang?) en hij was weer blinkend schoon. Wat achteraf gezien volgens mij helemaal niet nodig was....

Rond 11 uur hebben we de trein naar downtown Vancouver genomen. Daar hebben we bij de Waterfront gelijk een fiets gehuurd en zijn we heerlijk door Stanley Park, Downtown, Yaletown, Granville Island etc. gaan fietsen. Het was heerlijk zonnig en warm weer, veel mensen waren op de fiets en je fietst over een mooi fietspad met aan de ene kant de zee en aan de andere kant de stad. Wat wil je nog meer?

Onderweg wat gegeten en een bakkie gedaan. Na 3,5 uur vonden we het wel weer welletjes en hebben we de fiets ingeleverd om vervolgens nog door Downtown te wandelen. Beetje winkels kijken, ergens wat eten en doorgelopen tot Chinatown. Hier zagen we zoveel vreemde figuren (dwazen, zwervers, etc.) dat we de koers hebben gewijzigd richting het treinstation om weer voor onze laatste nacht terug te gaan naar onze camper.

Vrijdagochtend was het tijd om de tassen in te pakken en de binnenkant een beetje schoon te maken. Uiteindelijk waren we 1 voor 11 uur bij het inleveradres. Precies op tijd dus.

Lieve mensen, wij hebben genoten van onze reis en van al jullie reacties. Iedere keer als we wifi hadden, keken we of er nog nieuwe reacties bij waren gekomen. Hartelijk dank voor jullie reacties, jullie 'meebeleven' van onze reis.

Tot de volgende reis?

Veel liefs, van Leo en Laura

1. Jolanda van de Seijp:
    3 juli 2014
    Fietsen met helm op! Is vast verplicht daar vermoed ik zo. Dank voor de mooie verhalen, wij hebben ervan genoten, mooie plaatjes en indrukken. Leuk dat we het zo mee mochten beleven. Tot de volgende reisblog.